Цветелина Драгоева вече 10 години работи за мебелното студио GTC Design  като главен дизайнер на марката.

С нейно участие са разработени и осъществени  стотици композиции за кухня, всекидневна, детска стая, спалня, създадени са множество единични мебели по индивидуален проект както и цялостни решения за офиси, магазини и частни жилища.



Цвети, ти си с над 10-годишен опит в сферата на проектирането и производството на мебели. Отчиташ ли някаква промяна в отношението на българския клиент към мебелите по индивидуален проект. Може ли да се твърди, че днешните купувачи на мебели са по-образовани от преди 10 години и пазаруват с  ясни и точни критерии  на избор?




Факт е, че все повече клиенти знаят какво търсят и умеят да си го поискат. В момента пазарната ситуация е много любопитна, защото ясно отличава два нови типа купувачи – едните са толкова настоятелни в искането на бонуси и отстъпки, че често изискванията им надминават границите на реалните търговски отношения. Други пък пристигат  с печалния опит от съжителство с нискокачествени мебели и с нагласата, че едва ли не е нормално пантите им да се разкачат след месец, дръжките да увиснат, а болтовете да изпопадат.
Все по-често обаче наши клиенти стават млади работещи хора, които знаят какво търсят и умеят да си го поискат.


Имаше период, когато италианските мебели бяха предпочитани у нас. Считаха се за по-модерни и по-качествени. Каква е ситуацията в момента?



Да, имаше период, в който италианските мебели се предпочитаха и реално представяха  по-висок клас обзавеждане. Днес ние правим не по-лоши мебели. Разполагаме с всички необходими механизми, цеховете ни са оборудвани с модерни високотехнологични машини за най-прецизна обработка на детайлите, работим с качествени материали. А имаме и сериозни предимства – по-мобилни сме и работим по индивидуален проект.

С нас хората  си спестяват нервите от съобразяването с готови модули, от чакането с  месеци на поръчката, която, ако стане грешка, трябва отново да се поръча и пак да се чака.  
Мисля, че много добре стоим на европейския пазар, който изобщо не познава такова индивидуално предлагане, а ако го има, то се счита за екстра.



А цените на нашите мебели как се съотнасят с европейските и по-специално италианските?



Като цяло са по-добри. Има елементи, които могат да излязат и на една цена с италианските. Те обаче  са масово производство, а нашата цена е за индивидуален проект. Не можеш да сравняваш това, което излиза от потока, с изделие по проект, макар че все още цените са наравно.



Какъв е твоят подход на работа с клиентите. Нужна ли ти е предварителна информация за размери, конкретни изисквания. Как въобщо протича една работна среща?



За да е ползотворна първата ни среща, желателно е клиентът да дойде при нас с размери на помещението, което ще се обзавежда. Така можем директно да заработим и дори да ограничим срещите до една. Нямам строг подход при работата си. Всичко зависи от клиента. Има хора, които са  добре подготвени и това много помага при работата.  Те  знаят за какво става дума, умеят да изразят желанията си и вече са избрали начините, с които да ги постигнат. Така се  спестява 2/3 от работата. Някои клиенти обаче изобщо не знаят, какво искат. Тогава започваме подробен разговор, показваме снимки, предлагаме варианти, изработваме 3D  визуализации. Използваме всякакви възможности, за да разберем, какво харесват.


Има ли рутина в представите и желанията на хората, която трябва да преодолявате?


Съвсем естествено е непрофесионалист да си пожелава неща, които не винаги съответстват на мащаба и формата, особено когато става въпрос за собствения дом. Случва се клиентът да настоява за  секция с едър обем и видими орнаменти за хол, притеснен откъм място, да си пожелае тъмни и даже черни мебели, защото са модерни, като не си дава сметка, че стаята е оскъдна откъм естествено осветление или пък да е  решил местата на кухненското оборудване без да е преценил точките на контактите.
С разговори, проект и 3D  визуализация всяка слабост в интериора може да бъде избегната. Дори да има видими грешки в архитектурното разпределение ние сме мобилни и имаме възможност да предложим оптимално решение с мебели.



Кой критерий надделява за крайния резултат на поръчката – цена, дизайн, материал, механизми?



Често пъти разговорите започват от цената. В този случай ние заявяваме готовност да предложим оптимален вариант за всяка цена. За нас обаче е важно, клиентът да е на ясно с разликите между отделните ценови комбинации и той да направи избора. Има варианти, при които мебелите да изглеждат по един и същ начин и да са с различна цена. Визуално за непрофесионалист нещата ще са еднакви, но ще са изработени с по-различни механизми и материали. И то без никакъв компромис.  Това е и предимството на мебелите по индивидуален проект – крайната цена може да се съобрази с бюджета.

Държа да подчертая, че при нас цената се редуцира и заради множеството безплатни услуги, които клиентите получават като бонуси към поръчката – безплатен проект, безплатна 3D  визуализация, безплатни доставка и монтаж на мебелите.

А едно от най-големите предимства конкретно на мебелното студио GTC Design  е добре стикованият екип. Колективът почти не е променял своя състав още от създаването на фирмата. Текучество напрактика няма, а екипът постепенно се разраства във връзка с разкриването на нови работни звена във фирмата. Всеки в мебелното студио GTC Design  си е на мястото и от това изключително много зависи крайния резултат.


Да си поговорим за дизайн. Какво се търси най-често в момента? Има ли модна тенденция, която да определя търсенето?


Струва ми се, че търсенето в момента не е ограничено от конкретен моден елемент. Имаше наистина дълъг период на венге, после за кратко всички искаха бяло и черно. Моето мнение е, че във всяка област на съвременния дизайн има от всичко за всеки.
А и ние не се занимаваме да насочваме и търсим тенденции. Предпочитаме да работим върху интериор, който е за конкретния човек. В крайна сметка, нещото за някой може да е модерно, но за клиента да няма никакво значение, важно е той да е в хармония със средата, която ние изработим.



Ти имаш ли любима цветова комбинация, която се изкушаваш да препоръчаш?


Смея да си мисля, че нямам любима. Обичам клиентите да експериментират. Аз се опитвам да ги предразполагам към това, а от мен и екипа ни зависи да реализираме техните експерименти. Иначе най-безопасно е, особено когато виждаш, че човек не е склонен към експерименти е – дърво (без венге и избелено) с ванилия. Това си е класика, няма какво да сбъркаш.


Кога разбираш, че си успяла? Кога си удовлетворена от себе си?

Доволна съм, когато всичко е монтирано и клиентите кажат, че е много хубаво. Ние обичаме да ни го казват. Някои само го чувстват и не могат да се изразят, други са много емоционални и искрено споделят, че са приятно изненадани от резултата.

Стараем се винаги да ги чуем. Много е хубаво – това е нашата награда.


Въпросите зададе Антоанета Салфидж